Taldekideen
teknografiak ikusita eta ondoren taldean egindako hausnarketak oinarri
hartuta, hauxek dira IKTZaLeok ateratako ondorioak:
Etorkizuneko
irakasle modura, jakina da egun jasotako IKT formakuntza urte gutxiren
buruan, iraungita egongo dela; aldaketak, berrikuntzak... etengabekoak
dira. Hori dela eta, IKTak erronka esanguratsuak dira irakaskuntzan,
baina hauen aplikazioa eta erabileraren aurretik, ezinbestekotzat jotzen
dugu, egungo ikaskuntza-irakaskuntza metodologien inguruko hausnarketa.
Izan ere, IKTek ez dute bermatzen irakaskuntzaren berrikuntza.
Instrumentuak edota teknologiak bitartekari soilak dira eta ez dira ez
helburu ez eta irakaskuntza prozesua bere osotasunean eraldatuko
dutenak; irakasleen praktikak, hautatutako metodologiak, oinarri
ideologikoak... dira irakaskuntza aldatu eta IKTak erabilgarri
bilakatzen dituztenak.
Gure
taldeak, noski, IKTen erabileraren aldeko apustua egiten du, baina egun
duten ohiartzuna eta hauen benetako ekarpena kuestionatuz eta
gehiegizko protagonistagonismoa zalantzan jarriz. Aurkezpenean ikaskide
batek aipatu zuen eran “IKTak erabili behar dira hauek erabiltzen ari
garela ohartu gabe”.
Gainera,
ezin gara ilusionismoan erori: IKTak ez dira neutralak eta interes
jakin batzuen araberakoak dira, eskoletan baliabide ekonomikoak urriak
dira, zuzendari eta administrazioaren pentsamoldea zaila izan ohi da
aldatzen... Gauza asko aldatu behar dira IKTen erabilera bultzatzeko eta
hauetako asko irakasleen eskuetatik, konpetentzietatik kanpo daude.
Hala
ere, badaude irakaslearen esku edo konpetentzien barne dauden
egitekoak, besteak beste, teknografietan ikusi genituen eran hauexek:
Erronka nagusien artean,
ezagutzaren gizarte honetan eta errealitate birtuala hain protagonista
den testuinguru honetan, hiritar digital arduratsuak heztea litzake:
eten digitala sahiestuz, konpetentzia digitala lantzea. Honetarako
irakasleen etengabeko formakuntza eta multialfabetizazioa ezinbestekoak
dira.
Behar metodologikoei
dagokionez, beharrezkoa ikusten dugu eskolekin, lankideekin,
administrazioarekin, komunitatearekin eta ikasleen familiekin uztartzeko
bideak sendotzea; errealitate birtuala egungo eskolarekin uztartzeko
bideak irekitzea; IKTak eta hauen ezagutzak era eguneratuan mantentzeko
metodologiak sustatzea; irakasteko metodoak ikasleei egokitzea; IKTak
eta emozioak uztartzea: teknologiaren bidez ere baloreak eta
sentimenduak lantzea; IKTak eta jakintza arloak osatzea;
kontruktibismoaren eta lankidetza bultzatuz, ikasleek aurretik dakitena
kontutan hartzea...
IKT tresnei dagokionez teknografietan ikusi moduan ezinbestekoak dira ikusentzunezko plataformak: Movie Maker, Youtube, Skype... Erabilpen teknologikoa duten tresnak:
PDI, arbel eragileak, Web 2.0, IKT eta honen aplikazioak, Officeko
programak, Komunikazio plataformak, Wiki, Internet, Eskola2.0
(neetbook), Programen deskargak, Movie Maker, e-Books, e-Readers, Arbel
digitala, Foroak eta eta agertuko direnak... eta informazioaren
kudeaketarako baliagarriak diren tresnak kudeatzea nahitaezkoa da IKT
eta honen aplikazioak. Eta komunikazio plataformak:
Bloga, Movie Maker, Youtube, Wiki, Internet, Konpetentzia digitala,
Programak deskargatu, Eskola 2.0, Lankidetza, Web quest, Skype, Sky
drive eta agertuko direnak...
No hay comentarios:
Publicar un comentario