2011/10/09

3. SAKONDU: BESTE ZENBAIT TESTUTAKO IDEIA ESANGURATSUAK

BESTE ZENBAIT TESTUTAKO IDEIA ESANGURATSUAK  (ESKEMATIKOKI)

A) ESKOLAN IKTen ERABILERA EGOKIEN INGURUKO EUROPAR MAILAKO POLITIKAK (Juaquín Paredes Labra)
  • Ordenagailuen eta IKTen erabilera duela gutxi gizarteratutako praktika; honenbestez, baita hauen inguruko politikak ere.   
  • Lehenengo saiakera intstituzionalak Erresuma Batuan 1980; Espainian 1986an.       
  • IKTek izugarrizko erronka luzatu eskolari eta hezkuntza sistemari: desafio ez da teknologikoa soilik ( ordenagailuak ikasgelan txertatu); erronka kulturala eta organizatiboa da (eskola antolatzeko era berri bat eskatzen baitute IKTek).    
  • Politika hauen helburuak denboran zehar aldatuz eta garatuz joan dira: IKTen erabilera txikitatik sustatu, eten digitala gainditu, konpetentziak landu, desberdintasunak kudeatu...
  • Politika hauen beste zenbait helburu esanguratsu: lana sortzeko ekintza aktiboak sustatu IKTen bidez, ,     mundu teknifikatu honetarako alfabetizazioa bultzatu ( e-gobernanza,  e-hiritartasuna, globalización, e-negocios...)
  • 80-90. hamarkadan politika hauen helburua: errekurtso teknologikoak, azpiegiturak eta irakasleen formakuntza. Bada garaia, ikuspegi mugatu hau gainditu eta IKTek zer eskaintzen duten eta hezkuntza sistemaren norabidearen nondik-norakoaren inguruan hausnarketa sakona egitea.     
  • Praktika onak:  zenbait ikerketen arabera, Britainia Handiko eskolen %11 bakarrik egiten du erabilera egokia. Adibiderik egokienak, irakasle eta ikasleen arteko interakzioa eta rolen aldaketa sustatzen zuten zentroak dira: lan interdisziplinarra, lan inklusiboa, beste eskola batzuekin hartuemana... zuten horiek, alegia. (European Schoolnet de 2006).
  • Europar Batasunaren ikuspegia eskolan IKTen erabileraren inguruan: Europar Batasunak ez du hezkuntza politika konkreturik, nahiz eta programa bereziak eta jarrera partehartzailea izan.
a) Politiken dimentsio desberdinak: elkarbizitza sustatu ( komunitatearen batasuna), IKTen ikuspegi enpresariala bultzatu( aberastasun sortzaile modura) eta soziala ( ondasun sozialak sortu hezkuntzaren bidez: aniztasunaren trataera adibidez).
       
b)Politika hauen eragina nabarmen daiteke: gizartearen  mobilizazioan, integrazio sozio-ekonomikoan, ecopolitiketan, turismo berrian...
c)Adibidea, eTwinning.net: dokumentu eta informazioa elkartrukatzeko aukera eskaintzen duen plataforma.
  • Politika hauek irakasleen garapen profesionala sustatzen dute ( irakasteko ikuspegi berriak, konpetentzia teknologikoak) baita eskolaren garapena ere ( eskolaren ikuspegi integrala, prozesuen lidergoa, animazioa, taldeen sustapena, komunitatearen indarra...)
  • Erronka: berrikuntza, irakasle funtzioaren eraldaketa, inklusio digitala, kulturartekotasuna, hezkuntza zabaldua, e-learninga... Irakasleari dagokio, euren ikasleekin, muga zehatzik ez duen prozesu honetan, sustatzaile eta ekintzale modura aritzea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario