NATIBO DIGITALAK / INMIGRANTE DIGITALAK edo BELAUNALDIEN ARTEKO ETENA
Azken
urteetan teknologiak izan duen hedapen eta zabalkuntza azkarrak
ikasleengan aldaketa ugari ekarri ditu, belaunaldi berriek informazioa
jaso eta prozesatu desberdin egiten dute (beraien garunak aldatu dira)
eta beraientzat pentsatua zegoen hezkuntz sistema, dagoeneko ez du
balio.Ikasle berri hauek natibo digitalak dira, internet, bideo-joko, ordenagailu, etab... ama hizkuntzan hezituak.
Mundu aurre teknologikoan jaiotakoak, baina, bizitzaren une batetan teknologia berri horiek eskuratu ditugunak inmigrante digitalak
gara. Hizkuntza berri hau gure garunean toki desberdin batean kokatzen
da natibo digitalekin alderatuz, horregatik ez gara hain trebeak bere
erabilpenean.
Bi talde hauen artean ETEN DIGITALA dago, horrez gain, belaunaldien arteko etena (aurreko belaunaldietaz desberdintzeko gogoa) ere agerian geratzen da.
Guzti
hau arazo larri bat da, garai aurre digitala hitz egiten duten
inmigrante digitalak (metodologia eta ohitura aurre digitalekin), natibo
digitalak hezi eta irakasteko borrokatzen ari baitira. Natibo digitalak
bitartean, aspertu egiten dira eta denbora galtzen ari direla uste
baitute, beraiei, taldean lan egitea, sarean, informazio azkarra,
etab... atsegin zaielako.
Arazo
hau konpontzeko, irakasle inmigrante digitalak gure edukiak, ohiturak
eta metodologia berreraiki behar dugu eta natibo digitalen hizkuntza eta
estiloan komunikatzen ikasi behar dugu.
Hortaz, edukiei dagokienez, bi motatakoak bereiziko ditugu: historikoak eta etorkizunekoak.
- Historikoak; irakurmena, idazkera, aritmetika, etab...(gure
kurrikukulum tradizional guztia) beharrezkoak dira eta irakasten
jarraitu behar dugu modu erakargarriago batetan.
- Etorkizunekoak; software, hardware, robotika, etab... baita ere;
etika, politika, soziologia, hizkuntzak, etab... ikasleentzat
interesgarriak direnak.
Ondorioz,
metodologia berriak asmatu behar ditugu gai guztietarako (hizkuntza eta
ohitura berrietan oinarrituak eta entretenigarriagoak, interaktiboak,
dibertigarriagoak izan beharko dira). Ikasleak eredu edo adibide bezala
hartuaz. Adibide modura, bideo-jokoetan oinarrituriko irakaskuntza.
Honela, belaunaldien arteko etena xamurragoa bihurtzen da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario