2011/10/09

3. SAKONDU: NATIBO ETA INMIGRANTE DIGITALAK

NATIBO DIGITALAK / INMIGRANTE DIGITALAK edo BELAUNALDIEN ARTEKO ETENA

Azken urteetan teknologiak izan duen hedapen eta zabalkuntza azkarrak ikasleengan aldaketa ugari ekarri ditu, belaunaldi berriek informazioa jaso eta prozesatu desberdin egiten dute (beraien garunak aldatu dira) eta beraientzat pentsatua zegoen hezkuntz sistema, dagoeneko ez du balio.Ikasle berri hauek natibo digitalak dira, internet, bideo-joko, ordenagailu, etab... ama hizkuntzan hezituak.

Mundu aurre teknologikoan jaiotakoak, baina, bizitzaren une batetan teknologia berri horiek eskuratu ditugunak inmigrante digitalak gara. Hizkuntza berri hau gure garunean toki desberdin batean kokatzen da natibo digitalekin alderatuz, horregatik ez gara hain trebeak bere erabilpenean.

Bi talde hauen artean ETEN DIGITALA dago, horrez gain, belaunaldien arteko etena (aurreko belaunaldietaz desberdintzeko gogoa) ere agerian geratzen da.

Guzti hau arazo larri bat da, garai aurre digitala hitz egiten duten inmigrante digitalak (metodologia eta ohitura aurre digitalekin), natibo digitalak hezi eta irakasteko borrokatzen ari baitira. Natibo digitalak bitartean, aspertu egiten dira eta denbora galtzen ari direla uste baitute, beraiei, taldean lan egitea, sarean, informazio azkarra, etab... atsegin zaielako.

Arazo hau konpontzeko, irakasle inmigrante digitalak gure edukiak, ohiturak eta metodologia berreraiki behar dugu eta natibo digitalen hizkuntza eta estiloan komunikatzen ikasi behar dugu.
Hortaz, edukiei dagokienez, bi motatakoak bereiziko ditugu: historikoak eta etorkizunekoak.

    - Historikoak; irakurmena, idazkera, aritmetika, etab...(gure kurrikukulum tradizional  guztia)  beharrezkoak dira eta irakasten jarraitu behar dugu modu erakargarriago batetan.

    - Etorkizunekoak; software, hardware, robotika, etab... baita ere; etika, politika, soziologia, hizkuntzak, etab... ikasleentzat interesgarriak direnak.
Ondorioz, metodologia berriak asmatu behar ditugu gai guztietarako (hizkuntza eta ohitura berrietan oinarrituak eta entretenigarriagoak, interaktiboak, dibertigarriagoak izan beharko dira). Ikasleak eredu edo adibide bezala hartuaz. Adibide modura, bideo-jokoetan oinarrituriko irakaskuntza. Honela, belaunaldien arteko etena xamurragoa bihurtzen da.

No hay comentarios:

Publicar un comentario