LANKIDETZA IKASKUNTZA ETA IKTak
-Elkarlanarekin produktu konkretuak sortzea ahalbidetu
8 fasetan oinarritzen da:
IKTak
irakaskuntzan txertatzeak irakasteko metodologia aldatzea eskatzen du
eta baliabide hauek izango duten eragina kontutan izatea ezinbestekoa
da. IKT eta eskolen arteko uztarketak hiru alderdiren analisia eskatzen
du:
a) Trebakuntza prozesuak: Computer Aided Instruction (CAI)
b) Lan kooperatiboetan oinarritutako prozesuak: Computer-Supported Cooperative Work (CSCW)
c) Prozesu kolaboratiboak: Computer Support for Collaborative Learning (CSCL)
A) Trebakuntza prozedurak (CAI)
60.
hamarkadan nagusi, tresna konduktista oinarri izanda, mekanikoki,
ariketak eta galdera-erantzun saioak erabiltzen dira ulermen maila
neurtzeko. Ikaskuntza lineala, errepikapenean oinarritua eta emaitzetan
zentratutako ebaluazioa dira nagusi.
B) Lan kooperatiboan oinarrituriko prozedurak (CSCW)
Aurrekoak
ez bezala, ikuspegi interdiziplina du oinarri. Talde-lana da nagusi eta
hau oinarri hartuta egitekoen banaketa eta koordinaz ioa ezinbestekoak
dira. Ezagutzaren sorkuntzak ez du berebiziko garrantzia.
C) Kolaborazioan/ Lankidetzan oinarrituriko prozedurak ( CSCL)
Eztabaidaren
bidez norbanakoen zein taldearen garapena du helburu. Norbera da
bakoitzaren ikaskuntza prozesuaren arduradun. Pertsonen arteko
kolaborazioa sustatzeko sare birtualak eta IKTak erabiltzea proposatzen
da. Arazo konplexuei irtenbidea bilatzea da proposatzen dena, bakarka,
talde txikietan edota handietan. Zailtasun handiena, interdisziplina,
koordinazioa eta taldekideen arteko ulermena dira.
LANKIDETZAN IKASTEN DUGU ETA LANKIDETZA EGITEN DUGU IKASTEN
KOOPERAZIOA:
Kooperazioa, talde lana ezinbesteko oinarritzat duen interakzio egitura da. Irakaskuntza kooperatiboan irakaslearen presentzia ezinbestekoa da, honek talde lanaren egin beharrekoak zehazten baititu, beharrezkoa den
informazioa igortzen baitu, lan egiteko metodo konkretuak zehazten baititu, azken emaitza zein izan behar den zehazten du...
KOLABORAZIOA
Irakaskuntza kolaboratiboan,
ordea, taldeen autonomia handiagoa da eta irakaslearen presentzia egitekoak eta helburuak zehaztera mugatu beharrean, laguntza eskaintzea litzake.. Kolaborazioan,
taldeek lan metodologia finkatzeko askatasun handiagoa dute, baita zein
informazio behar duten zehazteko ere. Irakasleak, bitartekariak dira eta prozedura irekia da, galdera eragile bat izango da.
LANKIDETZAN OINARRITUTAKO IKTen EZAUGARRIAK:
-Erabilera erraza eta eraginkorra
-Materialak, egiturak eta edukiak berrerabiltzen ahalbidetu
-Pertsonen, talde-kurtsoen eta rolen kudeaketa erraza
-Materialen eta informazioaren antolakuntzan lagundu behar du.
-Ikaslearen ebaluazioa ahalbidetu.
-Elkarlanarekin produktu konkretuak sortzea ahalbidetu
-Prozesuaren ebaluazioa erraztu behar du.
-Tutoretzak erraztu eta komunikazio eraginkorra sustatu.
-Erabakiak hartzen lagundu
-Open source izatea komeni eta lizentzia pribatuak ekidin
-Egonkorra izatea komeni ( bertsioak)
-Lanaren sekuentzializazioa garbi adieraztea komenigarria
-Ez da irakaskuntza eta hezkuntza prozesuan muga izan behar
-Erabilitako dokumentuak plataforma bakar batean integratzea komeni
-Erabilitako dokumentuak plataforma bakar batean integratzea komeni
Dokumentuak elkartrukatzeko hainbat plataforma: LAMS, LEARN, Synergeia, Blackboard, WebCT...
KOLABORAZIOA GELAN. OINARRIZKO PRINTZIPIOAK:
8 fasetan oinarritzen da:
1. Testuinguruaren analisia: ikasle eta irakasleen ezaugarriak
2. Metodologiaren eta estrategiaren hautaketa.
3. Baliabide teknologikoak aukeratzea: IKTen hautaketa
4. Prozesuaren planifikazioa: jardueren sekuentzia, tutoretzak, ebaluaketa
5. Prozesuaren ebaluazioaren metodologia aukeratzea
6. Garapena: materialaren prestaketa
7. Inplementazioa: prozesua martxan jarri eta ebaulaketa jarraitua
8. Ebaluazioa eta feedbacka.
LANKIDETZA TEKNIKAK
IKTek
lankidetza ikaskuntza bermatu eta sustatzen dute: teknika hauek
irekitasuna eta taldearen partaidetza eskatzen dute. Era berean,
azpimarratzekoa da, prozesua emaitza bezain garrantzitsua dela,
irakasleen eta ikasleen koordinazioa ezinbestekoa dela, ekintza edo
hausnarketa faseak errespetatu behar direla eta konstruktibismoan
oinarritutako ikaskuntza ahalbidetzen dutela. Adibideak: Jigsaw, Brainstorming, Piramidea...
ESZENATOKI BERRIA, EBALUAZIO MODU BERRIAK:
Ebaluazio
sistema berriak aurkitu behar dira, izan ere, prozedurak ere
desberdinak baititra. Ebaluazioa egiteko iturri anitz eta desberdinetara
jo behar da eta teknika kuantitatibo IKTek askotan hau ahalbidetzen
dute) zein kualitatiboak ( behaketa, galderak, eztabaida...) erabili.
No hay comentarios:
Publicar un comentario