2011/11/16

2. ANALIZATU


PAUSUAK:


Antolakuntza:

-Mezua argitu: jakinarazi nahi den mezua zehaztu.

-Publikoa, hartzailea, mezua jasoko duena ezagutu: kopurua, adina, ezaugarriak, ezagutza maila...

-Gidoia zehaztu eta erabilitako kanala hautatu: jarraitu beharreko pausuak, materiala...

-Testuingurua ezagutu: denbora, egoera, baldintzak, mugak...

- Eszenatokia aztertu: leku itxian ala irekian....

-Baliabideak zehaztu: musika, ahotsa, irudiak, formatua, programa informatikoa, kamera...

Produkzioa:

-Gidoia eta gainontzeko baldintzak kontuan izanda produktua eratu.
 
Postprodukzioa:

-Eratutako produktuari, aurrez zehaztutakoa gogoan izanda, forma, egitura, eduki... egokiak eskaini.

-Konpartitu: mezua helarazi.


OSAGAIAK:

-Testua: informazioaren eta kulturaren oinarrian daude hitzez idatzitako testuak

-Irudia: argazkiak edo marrazkiak, eskemak eta zirriborroak, irudi batetan islatu daitekeen edozein informazio.

-Soinua: zaratak eta musika, lokuzioak eta efektoak, hitzaldiak edo ohartarazteko hotsak, sistemaren informazioa transmititzen dute.

-Bideoak: aurrekoen nahasketa litzake eta telebista edota ordenagailuak dira hauek aurkezteko plataformak.

-Eta aurreko guztiaren gehigarri eta ondorio bezala, elkarreragina: hau da, pertsonak eskuratzen duen informazio guzti horrekin zer egina izango du, eskuratzeko, nondik nora joan behar duen jakiteko, zer egin dezakeen argitzeko...


BI KONTZEPTU:

1. Hipertestua: testuan agertzen diren hitzak edo kontzeptuak esteken bitartez lotuta daude, hitz batetik bestea joatea ahalbideratuz, edo kontzeptu bat azaltzen denean bere definizioa irakurtzea posible egitenaz.

2. Hipermedia: gure inguruko informazioaren aniztasuna irudikatzen du. Konplexutasun honetan ezinbesteko elementu bat agertzen zaigu, kokapenaren markatzaileak. Hauek, nondik nora joan garen, eta egindako informazio-bidean non aurkitzen garen adierazten digutena.

No hay comentarios:

Publicar un comentario