PAUSUAK:
Antolakuntza:
-Mezua argitu: jakinarazi nahi den mezua zehaztu.
-Publikoa, hartzailea, mezua jasoko duena ezagutu: kopurua, adina, ezaugarriak, ezagutza maila...
-Gidoia zehaztu eta erabilitako kanala hautatu: jarraitu beharreko pausuak, materiala...
-Testuingurua ezagutu: denbora, egoera, baldintzak, mugak...
- Eszenatokia aztertu: leku itxian ala irekian....
-Baliabideak zehaztu: musika, ahotsa, irudiak, formatua, programa informatikoa, kamera...
Produkzioa:
-Gidoia eta gainontzeko baldintzak kontuan izanda produktua eratu.
Postprodukzioa:
-Eratutako produktuari, aurrez zehaztutakoa gogoan izanda, forma, egitura, eduki... egokiak eskaini.
-Konpartitu: mezua helarazi.
OSAGAIAK:
-Testua: informazioaren eta kulturaren oinarrian daude hitzez idatzitako testuak
-Irudia: argazkiak edo marrazkiak, eskemak eta zirriborroak, irudi batetan islatu daitekeen edozein informazio.
-Soinua: zaratak eta musika, lokuzioak eta efektoak, hitzaldiak edo
ohartarazteko hotsak, sistemaren informazioa transmititzen dute.
-Bideoak: aurrekoen nahasketa litzake eta telebista edota ordenagailuak dira hauek aurkezteko plataformak.
-Eta aurreko guztiaren gehigarri eta ondorio bezala, elkarreragina: hau
da, pertsonak eskuratzen duen informazio guzti horrekin zer egina
izango du, eskuratzeko, nondik nora joan behar duen jakiteko, zer egin
dezakeen argitzeko...
BI KONTZEPTU:
1. Hipertestua: testuan agertzen diren hitzak edo kontzeptuak esteken
bitartez lotuta daude, hitz batetik bestea joatea ahalbideratuz, edo
kontzeptu bat azaltzen denean bere definizioa irakurtzea posible egitenaz.
2. Hipermedia: gure inguruko informazioaren aniztasuna irudikatzen du. Konplexutasun honetan ezinbesteko elementu bat agertzen zaigu,
kokapenaren markatzaileak. Hauek, nondik nora joan garen, eta egindako
informazio-bidean non aurkitzen garen adierazten digutena.
No hay comentarios:
Publicar un comentario