IKTetatik HEZKUNTZA BALIABIDEETARA
IKTen malgutasuna: berrikuntza teknologikoak ez du zertan berrikuntza ekarri behar, ez eta hezkuntzaren hobekuntza ere.
Ordenagailua edota internet moduko teknologia hain biguna, eskolak duen egitura hain gogorrean txertatzea zaila da: honek hezkuntza tradizionalaren eta administrazioaren hausnarketa eskatu.
Ezinezkoa IKTek hezkuntzaren prozesuak eta emaitzak hobetzea, irakasleak, zuzendariak, laguntzaile pedagogikoek, espezialistek, administrazioak... hezkuntzaren inguruan hausnarketa egiten ez badute: curriculma, ebaluazio sistema, eskolaren kudeaketa...IKTek izaera eraldatzailea dute ( 3 eratara eragin):
IKTen malgutasuna: berrikuntza teknologikoak ez du zertan berrikuntza ekarri behar, ez eta hezkuntzaren hobekuntza ere.
Ordenagailua edota internet moduko teknologia hain biguna, eskolak duen egitura hain gogorrean txertatzea zaila da: honek hezkuntza tradizionalaren eta administrazioaren hausnarketa eskatu.
Ezinezkoa IKTek hezkuntzaren prozesuak eta emaitzak hobetzea, irakasleak, zuzendariak, laguntzaile pedagogikoek, espezialistek, administrazioak... hezkuntzaren inguruan hausnarketa egiten ez badute: curriculma, ebaluazio sistema, eskolaren kudeaketa...IKTek izaera eraldatzailea dute ( 3 eratara eragin):
a)Interesen egitura eraldatu ( prioritario/zaharkitua, botere erlazioak... erabat aldatu)
b)Sinboloen izaera aldatu: informazioa kudeatu, bildu, eskuratzeko... era desberdinak.
c)Komunitatearen izaera eraldatu: globalizazioa, ziberespazioa...
Hala ere adi: informazioa eskuragarri izateak ez du esan nahi, informazio hori ezagutza egokian erabiltzeko gaitasuna dugunik ( adibidez, sektore armamentistikoa).
Oinarrizko bi ideia: IKTak hor daude eta egongo dira denbora luzez. Hala ere, IkTak ez dira neutralak eta interes eta balore jakn batzuen arabera ari dira garatzen. Interes eta balore hauek ez dira beti hiritar guztien onerako.
IKTak hezuntza ikuspegi berriak ireki, baina ez dute funtsezko aldaketa pedagogikoa, hezkuntza politiken eraldaketa, baldintza materialen transformazioa... ekarri.
Eskola errealitatea baina geldoago eraldatu
IKTak eskolan erabiltzearen zailtasuna: irakaslean zentratutako hezkuntza, homogenizazioa, eskolaren erregularizazioak... eraldaketa oztopatu.
“Los educadores con inquietud por renovar y mejorar la educación con el uso de las TIC se sientes prisioneros de las estructuras administrativas y organizativas. Necesidad de reconocer e impulsar iniciativas de abajo a arriba mediante estructuras que las favorezcan”.
Hezkuntzaren eraldaketa: Shool + (proiektu honek orokorrena, eskolen beharrak, curriculumaren mugak... kontuan hartzen ez direla argitu).
School + proiektuaren 7 oinarriak IKTek berrikuntza pedagogikoa ekar dezaten:
Hala ere adi: informazioa eskuragarri izateak ez du esan nahi, informazio hori ezagutza egokian erabiltzeko gaitasuna dugunik ( adibidez, sektore armamentistikoa).
Oinarrizko bi ideia: IKTak hor daude eta egongo dira denbora luzez. Hala ere, IkTak ez dira neutralak eta interes eta balore jakn batzuen arabera ari dira garatzen. Interes eta balore hauek ez dira beti hiritar guztien onerako.
IKTak hezuntza ikuspegi berriak ireki, baina ez dute funtsezko aldaketa pedagogikoa, hezkuntza politiken eraldaketa, baldintza materialen transformazioa... ekarri.
Eskola errealitatea baina geldoago eraldatu
IKTak eskolan erabiltzearen zailtasuna: irakaslean zentratutako hezkuntza, homogenizazioa, eskolaren erregularizazioak... eraldaketa oztopatu.
“Los educadores con inquietud por renovar y mejorar la educación con el uso de las TIC se sientes prisioneros de las estructuras administrativas y organizativas. Necesidad de reconocer e impulsar iniciativas de abajo a arriba mediante estructuras que las favorezcan”.
Hezkuntzaren eraldaketa: Shool + (proiektu honek orokorrena, eskolen beharrak, curriculumaren mugak... kontuan hartzen ez direla argitu).
School + proiektuaren 7 oinarriak IKTek berrikuntza pedagogikoa ekar dezaten:
-Azpiegitura teknologiko egokia
-Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan bide berrien erabilera
-Kudeaketaren ikuspegi konstruktibista
-Ikasleen gaitasuna landu, euren prozesu propio gauzatu dezaten
-Hezkuntza emaitzak aurreikusteko ezintasuna
-Irakaslearen interakzio zabaldu
-Pedagogiaren inguruko hausnarketa komuna
Ondorioa:
Ez
dira instrumentuak edota teknologiak irakaskuntza prozesua aldatzen
dutenak, guztiz alderantziz: irakasleen praktikak dira IKTak moldatzen
eta erabilgarri bilakatzen dutenak.
Ezin
gara ilusionismoan erori: baliabide ekonomikoak urriak dira, zuzendari
eta administrazioaren pentsamoldea zaila izan ohi da aldatzen...
Gauza asko aldatu behar IKTen erabilera bultzatzeko eta hauetako asko irakasleen eskuetatik/konpetentzietatik kanpo.
Demo batean oinarritzen da aurkezpena: formatua oinarrizkoa denez ez du uzten blogean embebatzen!
ResponderEliminar