Garai batean
hezkuntza politika gizarte arazo handiei zegoen lotuta, gaur egun, hezkuntza
politika garapen ekonomiko eta lanari lotuta dago, eta hemen agertzen dira
IKTak garapenari lotutako tresna bezala.
Nahiz
eta aurreko mendeko 70. hamarkadan ordenagailuak egon, ez da 1980. arte PCak
agertzearekin batera, informazioa eta komunikazioaren trataera berri baten
aurrean gaudela konturatzerakoan, hezkuntzan erabiltzeko mugimenduak agertzea.
Ondorioz, 1980.urtean IKTak hezkuntza munduan sartzeko Erresuma Batuan egin
ziren lehen saiakerak, Espainian 1986an.
Hasiera
batetan IKTeen sarrera hezkuntza sisteman “talisman” modura ikusi zen eta
eskolei baliabideak eskaintzearekin nahikoa izango zela gizartearen ahalmena
eta garapena lortzeko eta hezkuntzak zuen krisia murriztuko zela. Beste helburu
batzuek, eskolaren, lanaren eta etxearen arteko distantzia eta desberdintasunak
murriztea ziren eta aldaketa teknologikoa, kulturan eta antolakuntzan sustatu Gaur
egun herrialde batzuetan horrelako politika eta ikuspuntuak oraindik diraute. Helburu
hauek beraiekin daramate IKTak ezagunak izatea eta hezkuntzan mundu teknifikatu
baterako alfabetizaziorako hurbilketa: e-gobernanza, e-ciudadania, e-negozioak,
globalizazioa…
Administraziotik
bultzatutako politika hauek ikusi ondoren, beharrezkoa jotzen da indarrean
jarri diren politikak, hezkuntza sistema hobetzeko eta curriculuaren barne
daudenak, baliagarriak izan diren ala ez aztertzea. 25 urte igaro ondoren ikusi
da IKTak sartze hutsarekin ez dela beti positibo izan ikaskuntza/irakaskuntza
prozesurako, pausu erraldoi bat izan dela (batez ere hezkuntza sistema
publikoan), baina garrantzi gutxi eman zaio irakaslegoak hauekin edo hauen
bitartez egindakoari. Hala ere, azken urte hauetan, oso garestiak izan diren
programa hauek zer etekin eman duten galdezka ari da administrazioa.
Azken
urteotan indarra hartzen ari diren proiektu eta esperientziak, berrikuntza
pedagogikoarekin dute zerikusia.
Guzti honek gaur egun “praktika egokiak” eta “etengabeko berrikuntza” -ri buruz hitz egitea ekarri du eta ezarriko diren politikak galdera hauek erantzun beharko ditu:
Guzti honek gaur egun “praktika egokiak” eta “etengabeko berrikuntza” -ri buruz hitz egitea ekarri du eta ezarriko diren politikak galdera hauek erantzun beharko ditu:
·Nola bultzatzen dituzte herrialde desberdinek IKTeen
inguruko eta hezkuntzan txertatutako IKT topikoei buruzko berrikuntzak? Nor eta
zer prozesu daude inplikatuak, zer irizpide erabiltzen da, zein da oinarrizko
ezagutza?
·Zein faktoreek dute eragina politika hauek arrakasta izan
dezaten? Bertan,hezkuntza erabiltzaileez gain, komunikazio edo enpresa munduko
eragile berriak gerturatu daitezen.
·Erabiltzaileari zuzendutako zer berrikuntza egiten dira
hezkuntza munduan IKT topikoak kontuan izanik? Hezkuntza sistemak nola
erantzuten dio?
Emaitzak nahiko ezkorrak dira eta
IKTeen erabilera zuzena izan dadin, testuingurua alda dadila eskatzen da,
zerbitzuetara sarrera gehiagorekin, software erakargarriarekin eta IKTen
integraziorako helburu pedagogiko garbiekin. Beste gomendio batzuek eragile
desberdinen artean (politikoak, industria, ikertzaileak, …) zubiak eraikitzea
proposatzen dute.
Europar
batasunaren ikuspuntutik, hezkuntza politika bateraturik ez dagoela azpimarra
genezake eta Europako politika, batasun ekonomikoari eman dio garrantzia
komunitate bat elkartzea baitu helburu, enpresen etekinei begira, elkarbizitzaren
eraikuntza eta gizartean errotzea. Testuinguru guzti honetan sartzen da
hezkuntza, hezkuntzaren bidez belaunaldi berriak eraikitzen baitira.
Ondorioz, ”praktika egokiak” beste
irakasle batzuetan berrikuntza, irakaskuntzaren aldaketa, digitalizazioa,
kultura aniztasuna, e-learning, etab esan nahi dute, baina irakasleak dira
beraien ikasleekin batera prozesu berri bat eraikiko dutenak.
No hay comentarios:
Publicar un comentario