2012/01/13

3. SAKONDU: EUROPAR POLITIKAK "PRAKTIKA EGOKIEI" BURUZ


Garai batean hezkuntza politika gizarte arazo handiei zegoen lotuta, gaur egun, hezkuntza politika garapen ekonomiko eta lanari lotuta dago, eta hemen agertzen dira IKTak garapenari lotutako tresna bezala.
Nahiz eta aurreko mendeko 70. hamarkadan ordenagailuak egon, ez da 1980. arte PCak agertzearekin batera, informazioa eta komunikazioaren trataera berri baten aurrean gaudela konturatzerakoan, hezkuntzan erabiltzeko mugimenduak agertzea. Ondorioz, 1980.urtean IKTak hezkuntza munduan sartzeko Erresuma Batuan egin ziren lehen saiakerak, Espainian 1986an.
Hasiera batetan IKTeen sarrera hezkuntza sisteman “talisman” modura ikusi zen eta eskolei baliabideak eskaintzearekin nahikoa izango zela gizartearen ahalmena eta garapena lortzeko eta hezkuntzak zuen krisia murriztuko zela. Beste helburu batzuek, eskolaren, lanaren eta etxearen arteko distantzia eta desberdintasunak murriztea ziren eta aldaketa teknologikoa, kulturan eta antolakuntzan sustatu Gaur egun herrialde batzuetan horrelako politika eta ikuspuntuak oraindik diraute. Helburu hauek beraiekin daramate IKTak ezagunak izatea eta hezkuntzan mundu teknifikatu baterako alfabetizaziorako hurbilketa: e-gobernanza, e-ciudadania, e-negozioak, globalizazioa…
Administraziotik bultzatutako politika hauek ikusi ondoren, beharrezkoa jotzen da indarrean jarri diren politikak, hezkuntza sistema hobetzeko eta curriculuaren barne daudenak, baliagarriak izan diren ala ez aztertzea. 25 urte igaro ondoren ikusi da IKTak sartze hutsarekin ez dela beti positibo izan ikaskuntza/irakaskuntza prozesurako, pausu erraldoi bat izan dela (batez ere hezkuntza sistema publikoan), baina garrantzi gutxi eman zaio irakaslegoak hauekin edo hauen bitartez egindakoari. Hala ere, azken urte hauetan, oso garestiak izan diren programa hauek zer etekin eman duten galdezka ari da administrazioa.
Azken urteotan indarra hartzen ari diren proiektu eta esperientziak, berrikuntza pedagogikoarekin dute zerikusia.

Guzti honek gaur egun “praktika egokiak” eta “etengabeko berrikuntza” -ri buruz hitz egitea ekarri du eta ezarriko diren politikak galdera hauek erantzun beharko ditu:
·Nola bultzatzen dituzte herrialde desberdinek IKTeen inguruko eta hezkuntzan txertatutako IKT topikoei buruzko berrikuntzak? Nor eta zer prozesu daude inplikatuak, zer irizpide erabiltzen da, zein da oinarrizko ezagutza?
·Zein faktoreek dute eragina politika hauek arrakasta izan dezaten? Bertan,hezkuntza erabiltzaileez gain, komunikazio edo enpresa munduko eragile berriak gerturatu daitezen.
·Erabiltzaileari zuzendutako zer berrikuntza egiten dira hezkuntza munduan IKT topikoak kontuan izanik? Hezkuntza sistemak nola erantzuten dio?
Emaitzak nahiko ezkorrak dira eta IKTeen erabilera zuzena izan dadin, testuingurua alda dadila eskatzen da, zerbitzuetara sarrera gehiagorekin, software erakargarriarekin eta IKTen integraziorako helburu pedagogiko garbiekin. Beste gomendio batzuek eragile desberdinen artean (politikoak, industria, ikertzaileak, …) zubiak eraikitzea proposatzen dute.
            Europar batasunaren ikuspuntutik, hezkuntza politika bateraturik ez dagoela azpimarra genezake eta Europako politika, batasun ekonomikoari eman dio garrantzia komunitate bat elkartzea baitu helburu, enpresen etekinei begira, elkarbizitzaren eraikuntza eta gizartean errotzea. Testuinguru guzti honetan sartzen da hezkuntza, hezkuntzaren bidez belaunaldi berriak eraikitzen baitira.
Ondorioz, ”praktika egokiak” beste irakasle batzuetan berrikuntza, irakaskuntzaren aldaketa, digitalizazioa, kultura aniztasuna, e-learning, etab esan nahi dute, baina irakasleak dira beraien ikasleekin batera prozesu berri bat eraikiko dutenak.

No hay comentarios:

Publicar un comentario