Espainiako
gobernuak 2009/2013 urteen artean
aurrera eramango duen egitasmoa da, Hezkuntza ministerioak zuzendua eta
Autonomi Erkidegoekin garatua, diru publikoarekin mantentzen edo laguntzen
diren eskoletako lehen hezkuntzako 5. eta 6. mailako eta bigarren hezkuntzako
1. eta 2. mailako ikasle guztiei
zuzendua. Guztira 1.500.000 ordenagailu eramangarri ikasleentzat, 80.000
ordenagailu irakasle eta eskolentzat eta 80.000 gela digital besteak beste.
Hau guztia,
informazio, komunikazio eta ezagutza gizartea toki eta arlo guztietara hedatzen
ari delako gertatzen ari da eta hiritar guztien lan arloan, aisian, kontsumoan
eta gizarte harremanetan sartzen ari direlako IKTak, ondorioz hezkuntza sistema
ezin daiteke olatu honetatik kanpo geratu.
Gaur egungo ikaskuntza mota
eraldatzen ari da eta edukiak jaso baino; etengabe ikasiko duen hiritarra, auto
ikaskuntza garatzeko konpetentziak izango dituena, denon arteko ezagutza
sozialaren eraikitzea, … honen guztiaren errudun dira IKTak eta gizarte berri
honen ezaugarri bilakatu dira.
Honek
guztiak IKTak hezkuntzan integratzea eskatzen du eta hezkuntza sisteman
aldaketa batzuk eskatzen ditu:
· Irakaslearen rola eta praktika aldatu beharra, aholkulari
eta ikaskuntza prozesuaren laguntzaile bilakatu behar da. Konpetentzia
digitalak izan behar ditu eta ikasleen gaitasunak eta baliabide digitalak
eratzeko.
· Ikaslea informazioaren erabiltzaile kritiko eta
inteligentea izan behar da.
· Eskola antolakuntzak, ikaskuntza ingurune birtualak eratu
behar ditu eta ikaskuntza metodo autonomo eta kolaboratiboak aurrera eramateko
web 2.0ko tresnak erabiliko ditu.
· Irakaslegoaren formazioa ez bakarrik arlo teknikoetan,
arlo metodologiko eta pedagogikoetan ere bai.
Curriculuan, arlo eta hezkuntza
maila guztietan aldaketa hauek era integratu eta praktiko batean izan daitezela
azpimarratzen da, testuinguruak egokituz, eduki desberdinekin harremanetan
jarriaz, ikaskuntza/irakaskuntza prozesuen erabakien aholkularitza eginez, IKTak
ezagutza eraikitzeko tresna bezala erabiliaz, etab. Honela, ikasleak
derrigorrezko bigarren hezkuntzaren amaierarako garatuta izan beharko luke
informaziaren trataera eta konpetentzia digitalari buruzko gaitasuna.
Ondorioz,
ikaslearen motxila digitala izango dena sortzen da; bakarka, talde lanean eta
lan kooperatiboetan, eskolan eta etxean, ikaskideekin, familian eta lagunekin
lan egin dezan eta lan guzti hauen emaitza denon eskura jartzeko ahalmena,
baliabideak, ezagutza eta gaitasuna eduki dezan.
Azkenik, eskola 2.0ren helburu nagusia, XXI. mendeko hezkuntzaren kalitatea eta berdintasuna lortzea da, hau da, iraultza teknologikoak eskura jartzen dituen baliabideekin, hiritar kritikoak, giazartean aktiboak, jakintsuak, profesionalki eta pertsonalki gero eta prestatuagoak eta batez ere, gizon eta emakume onak, askeak, azkarrak eta zoriontsuak.
Azkenik, eskola 2.0ren helburu nagusia, XXI. mendeko hezkuntzaren kalitatea eta berdintasuna lortzea da, hau da, iraultza teknologikoak eskura jartzen dituen baliabideekin, hiritar kritikoak, giazartean aktiboak, jakintsuak, profesionalki eta pertsonalki gero eta prestatuagoak eta batez ere, gizon eta emakume onak, askeak, azkarrak eta zoriontsuak.
No hay comentarios:
Publicar un comentario